Results for 'Mauricio Iván Vargas Mendoza'

986 found
Order:
  1.  6
    Paradigmas de Filosofía Primera.Mauricio Iván Vargas Mendoza - 2019 - Valenciana 24:273-277.
    Reseña del libro de Karl-Otto Apel: Paradigmas de Filosofía Primera, Andrés Crelier y Miguel Mailluquet (Trad.), Buenos Aires, Prometeo, 2013.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2.  28
    La electrofisiología básica de la membrana celular del musculo y su analogía en el modelo Hodgkin-Huxley.Jorge Iván Gómez Angarita, Jairo Alberto Mendoza Vargas & Osiel Arbeláez Salazar - forthcoming - Scientia.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3.  33
    Implementación de un microcontrolador PIC con el método Grafcet.Osiel Arbeláez Salazar, Jairo Alberto Mendoza Vargas, Muriel Escobar & José Agustín - forthcoming - Scientia.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  4. Las obtenciones vegetales y el rol de la consulta previa en las problemáticas asociadas a su regulación.Iván Vargas-Chaves, Gloria Amparo Rodríguez & Andrés Gómez-Rey - 2016 - In Gloria Amparo Rodríguez & Iván Vargas-Chaves (eds.), La prevención en materia ambiental. Editorial Universidad del Rosario. pp. 97-134.
    En este capítulo se analiza la figura de la obtención vegetal: su alcance, dimensión, requisitos y caracterización frente a otros derechos de propiedad intelectual, para así abordar su ámbito de protección y su tratamiento en el ámbito internacional. Se pretende en este sentido plantear que la tendencia regulatoria en materia de obtenciones vegetales en Colombia no sólo va en contravía de los intereses de los pueblos indígenas, sino además de su patrimonio colectivo que les ha garantizado una gran diversidad que (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  22
    Criterios de selección de las herramientas de desarrollo para microcontroladores PIC.Jimmy Alexander Cortés Osorio, Jairo Alberto Mendoza Vargas, Muriel Escobar & José Agustín - forthcoming - Scientia.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6.  13
    MDL+ a manufacturing description language to describe and control assembling tasks in industry 4.0.Mauricio-Andres Zamora-Hernandez, Jose Andrez Chaves Ceciliano, Alonso Villalobos Granados, John Alejandro Castro Vargas, Jose Garcia-Rodriguez & Jorge Azorin-Lopez - 2023 - Logic Journal of the IGPL 31 (4):664-687.
    The assembly of products or components by operators in industries is a complex task with recurring problems. In these processes, operators often make errors that can lead to defective products. Therefore, they need to be inspected later to verify their correct assembly. The main problems are caused by several reasons including high employee turnover, lack of experience in manufacturing specific products or confusion in interpreting instructions to assemble similar components. In this paper, a novel structured language aimed to describe the (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7. Aplicación Del método paso a paso en la solución de problemas de electroneumática.Jairo Alberto Mendoza Vargas, Jos Agust N. Muriel Escobar & Francisco Medina Aguirre - 2011 - Scientia et Technica 17.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  8.  9
    Sequía: una problemática actual y su tratamiento en el ordenamiento jurídico chileno.Mauricio Figueroa Mendoza & Carolina Olivares González - 2022 - Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades 11 (2):1-15.
    El objetivo de este trabajo será responder si las potestades de la DGA son idóneas para paliar los efectos de la sequía, a través de tres secciones: primera, Identificación de la sequía como fenómeno fáctico multifactorial y su tratamiento en el CAg; segunda, revisión de las potestades de la DGA de acuerdo al artículo 314 CAg; tercera, revisión de la normativa que incorpora el usos prioritario del aguas y derecho humano al agua, cuya metodología será principalmente descriptiva, a través del (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9.  43
    La carrera ingeniería civil en la Universidad del Zulia: Una perspectiva comparada.Lorena Fuentes Spooner & Iván Mendoza Segovia - 2007 - Telos: Critical Theory of the Contemporary 1 (1):54-69.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10. Acceso a la justicia y la participación ambiental.Gloria Amparo Rodriguez, Iván Vargas-Chaves & Daniel Alzate - 2018 - In Justicia ambiental en Colombia: Ejercicio participativo a través de las acciones constitucionales. Bogotá: Grupo Editorial Ibáñez. pp. 27-60.
    Este paper examina en detalle el marco constitucional dispuesto en 1991 para la protección del medio ambiente y la configuración del Estado colombiano frente a los nuevos retos que plantea la protección ambiental. Lo anterior, a partir de dos elementos claves para entender el papel de los mecanismos jurídicos en la defensa de la naturaleza y el ambiente: la participación ambiental y el acceso a la justicia ambiental, ello, con el fin de conocer los instrumentos que reconfiguran el Estado para (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11. La prevención en materia ambiental.Gloria Amparo Rodríguez & Iván Vargas-Chaves (eds.) - 2016 - Bogotá: Editorial Universidad del Rosario.
    La prevención en materia ambiental, como concepto y principio, es una opción eficaz para aplicar el principio ético de responsabilidad esbozado por Hans Jonas, que propugna por un tratamiento responsable del ambiente de cara a su preservación para las generaciones venideras. En este sentido, la prevención es también un mecanismo de gestión que le da a cada riesgo ambiental el tratamiento particular que se merece, dadas sus características, premura e incluso potencial impacto en lo social, económico y ambiental. Esta obra (...)
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  12. Avances del derecho constitucional ambiental colombiano: una mirada desde la interpretación jurisprudencial.Gloria Amparo Rodriguez & Iván Vargas-Chaves - 2019 - In Mario Peña (ed.), Derecho ambiental en el siglo XXI. San José de Costa Rica: Editorial Isolma. pp. 213-244.
    En el presente artículo se presenta el panorama y algunos de los más importantes avances que en Colombia se han dado en materia ambiental desde la Constitución Política de 1991. La metodología llevada a cabo es descriptiva y analítica, en tanto se estudian no sólo las normas sino las sentencias más relevantes que se han constituido en un hito en la protección de los derechos ambientales. En tal sentido, lo que se pretende evidenciar es la existencia de un panorama de (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13.  10
    Descentralización en Bolivia y Uruguay. Una aproximación desde la teoría de la gobernanza.Iván Mauricio Sánchez Díaz - 2018 - Ratio Juris 13 (27):45-80.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14. Reflexiones preliminares sobre la responsabilidad por daños ambientales.Gloria Amparo Rodríguez & Iván Vargas-Chaves - 2015 - In Gloria Amparo Rodríguez & Iván Vargas-Chaves (eds.), Perspectivas de responsabilidad por daños ambientales en Colombia. Bogotá: Universidad del Rosario. pp. 1-14.
    Aunque la problemática de los daños ambientales ha atraído el interés sustancial de profesionales y académicos de diversas disciplinas, los motivos que impulsan esas prácticas han recibido poca atención en la literatura jurídica colombiana. Especialmente desde la perspectiva de la responsabilidad. Este capítulo presenta unas reflexiones preliminares de la responsabilidad por daños ambientales, para introducir el estudio de diversos temas, hacia una construcción doctrinal enmarcada no sólo en el deber de evitar el progresivo deterioro ambiental causado por el hombre, sino (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15. Perspectivas de responsabilidad por daños ambientales en Colombia.Gloria Amparo Rodríguez & Iván Vargas-Chaves (eds.) - 2015 - Bogotá: Universidad del Rosario.
    El daño ambiental ha despertado el interés de la doctrina en Colombia, aunque aún no se aborda con rigor y profundidad. La razón, entre otras, es la omisión de los avances que ha dado el derecho comparado, donde la concepción del rol de las instituciones jurídicas va hasta una comprensión integral del daño a partir de la alteración funcional de los sistemas. Existe hoy cierto consenso respecto al deber ser del régimen de responsabilidad aplicable a esta noción integral del daño (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  16. De la nulidad y el restablecimiento del derecho: La complejidad que supone el éxito de los medios de control sobre los actos administrativos relacionados con la licencia ambiental.Andrés Gómez-Rey, Iván Vargas-Chaves & Gloria Amparo Rodriguez - 2018 - In Gloria Amparo Rodriguez (ed.), Justicia ambiental en Colombia: Ejercicio participativo a través de las acciones constitucionales. Bogotá: Grupo Editorial Ibáñez. pp. 223-247.
    El paper realiza una exposición sobre el concepto y contenido de la nulidad y el restablecimiento del derecho como medio de control a la luz de la Ley 1437 de 2011; enfocándola en asuntos ambientales a través del estudio de la licencia ambiental.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17.  17
    Principio de precaución: desafíos y escenarios de debate.Iván Vargas-Chaves & Gloria Amparo Rodriguez (eds.) - 2017 - Bogotá: Editorial Universidad del Rosario.
    Casi todo lo que nos rodea implica riesgos de algún tipo, aunque no obstante es la cultura del riesgo la que ha coadyuvado al progreso y el desarrollo de la sociedad. El principio de precaución que no es ajeno a esta realidad, responde a la incertidumbre del riesgo, sin limitarse a expresar una actitud subjetiva del miedo. Es, un medio eficaz para la protección, en todo momento y de manera oportuna, de los recursos naturales, para así alcanzar el fin de (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  18.  15
    Stabilization of Two Electricity Generators.Dany Ivan Martinez, José de Jesús Rubio, Arturo Aguilar, Jaime Pacheco, Guadalupe Juliana Gutierrez, Victor Garcia, Tomas Miguel Vargas, Genaro Ochoa, David Ricardo Cruz & Cesar Felipe Juarez - 2020 - Complexity 2020:1-13.
    In this research, a sliding mode regulator with sine mapping is suggested for the stabilization of electricity generators being affected by magnet interaction nonlinearities and generator nonlinearities. To reach this goal, our suggested regulator has the following contributions: it starts from the sliding mode regulator with the modifications that the saturation mapping is used to reach a smoother performance instead of the signum mapping, and the sine mapping is applied to reach an upper bound in the proportional gain error, it (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19.  12
    Método Anova utilizado para realizar el estudio de repetibilidad y reproducibilidad dentro del control de calidad de un sistema de medición.Marcela Botero Arbeláez, Osiel Arbeláez Salazar & Jairo Alberto Mendoza Vargas - forthcoming - Scientia.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20.  13
    La naturaleza de la confianza: Hobbes y Spaemann en diálogo.Carlos Vargas-González & Ivan-Darío Toro-Jaramillo - 2022 - Universitas Philosophica 39 (79):125-152.
    Esta investigación pone en diálogo las posiciones de Hobbes y de Spaemann respecto a la naturaleza de la confianza, para lo cual se asume una postura hermenéutica. Los principales resultados de esta arrojan que para Hobbes la confianza ha de ser aprendida, pues la desconfianza es lo primero con lo que se encuentra el ser humano; mientras que, para Spaemann, el hombre es un ser confiado y aprende a desconfiar. Como efecto de este diálogo se descubre que ambos autores tienen (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21.  14
    La libertad como el punto de encuentro para la construcción de la confianza en las relaciones humanas.Carlos Vargas-González & Iván-Darío Toro-Jaramillo - 2021 - Isegoría 65:09-09.
    This paper proposes freedom as the condition of possibility for the construction of trust in human relationships. The methodology used is a review of the scientific literature of the most recent moral and political philosophy. As a result of the dialogue between different positions, it is discovered that freedom, despite being present in the act of trust, is forgotten in the discussion around trust, a forgetfulness that has as its main causes the assumption that trust is natural and the confusion (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  22. Propiedad intelectual sobre los conocimientos tradicionales agrícolas.Iván Vargas-Chaves, Gloria Amparo Rodriguez & Heidy Blumenkranc - unknown - Editorial Universidad del Rosario:
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23.  21
    El entorno lego mindstorms en la introducción a la robótica y la programación.Jimmy Alexander Cortés Osorio, Osiel Arbeláez Salazar & Jairo Alberto Mendoza Vargas - forthcoming - Scientia.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24.  22
    Existencia de solución de un problema de contorno aplicando el método de súper y sub-soluciones.Pedro Pablo Cárdenas Alzate, Fernando Mesa & Jairo Alberto Mendoza Vargas - forthcoming - Scientia.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  25.  64
    Manipulating the Alpha Level Cannot Cure Significance Testing.David Trafimow, Valentin Amrhein, Corson N. Areshenkoff, Carlos J. Barrera-Causil, Eric J. Beh, Yusuf K. Bilgiç, Roser Bono, Michael T. Bradley, William M. Briggs, Héctor A. Cepeda-Freyre, Sergio E. Chaigneau, Daniel R. Ciocca, Juan C. Correa, Denis Cousineau, Michiel R. de Boer, Subhra S. Dhar, Igor Dolgov, Juana Gómez-Benito, Marian Grendar, James W. Grice, Martin E. Guerrero-Gimenez, Andrés Gutiérrez, Tania B. Huedo-Medina, Klaus Jaffe, Armina Janyan, Ali Karimnezhad, Fränzi Korner-Nievergelt, Koji Kosugi, Martin Lachmair, Rubén D. Ledesma, Roberto Limongi, Marco T. Liuzza, Rosaria Lombardo, Michael J. Marks, Gunther Meinlschmidt, Ladislas Nalborczyk, Hung T. Nguyen, Raydonal Ospina, Jose D. Perezgonzalez, Roland Pfister, Juan J. Rahona, David A. Rodríguez-Medina, Xavier Romão, Susana Ruiz-Fernández, Isabel Suarez, Marion Tegethoff, Mauricio Tejo, Rens van de Schoot, Ivan I. Vankov, Santiago Velasco-Forero, Tonghui Wang, Yuki Yamada, Felipe C. M. Zoppino & Fernando Marmolejo-Ramos - 2018 - Frontiers in Psychology 9.
  26. Vínculo afectivo: discapacidad e inclusión. Una experiencia en jardines del Distrito.Leidy Cristina Sáchica Cepeda, Diana Emilse Moreno Peña & Dorián Iván González Mendoza - 2013 - Revista Aletheia 5 (1).
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  27.  13
    Chaotic Honeybees Optimization Algorithms Approach for Traveling Salesperson Problem.Pedro Palominos, Carla Ortega, Miguel Alfaro, Guillermo Fuertes, Manuel Vargas, Mauricio Camargo, Victor Parada & Gustavo Gatica - 2022 - Complexity 2022:1-17.
    Due to the difficulty in solving combinatorial optimization problems, it is necessary to improve the performance of the algorithms by improving techniques to deal with complex optimizations. This research addresses the metaheuristics of marriage in honey-bees optimization based on the behavior of bees. The current study proposes a technique for solving combinatorial optimization problems within proper computation times. The purpose of this study focuses on the travelling salesperson problem and the application of chaotic methods in important sections of the MBO (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  28.  11
    The Cuban Republic and Josz Mart': Reception and Use of a National Symbol.Paul Estrade, Ottmar Ette, Mauricio A. Font, Joao Felipe Goncalves, Lillian Guerra, Laura Lomas, Antonio Lopez, Jose Matos, Oscar Montero, Consuelo Naranjo Orovio, Alfonso W. Quiroz, Rafael Rojas, Ivan A. Schulman, Rafael E. Tarrago & Carlos E. Bojorquez Urzaiz (eds.) - 2005 - Lexington Books.
    Jose Marti contributed greatly to Cuba's struggle for independence from Spain with words as well as revolutionary action. Although he died before the formation of an independent republic, he has since been hailed as a heroic martyr inspiring Cuban republican traditions.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  29. La facultad a prevención.Andrés Gómez, Gloria Amparo Rodríguez & Iván Vargas-Chaves - 2015 - In Gloria Amparo Rodríguez & Iván Vargas-Chaves (eds.), Perspectivas de responsabilidad por daños ambientales en Colombia. Universidad del Rosario. pp. 143-162.
    En este capítulo se estudia la facultad a prevención contenida en la Ley 1333 de 2009, para analizar la forma en la que el derecho ambiental ha venido construyendo una dogmática y reglas propias, escapando de la tradición del derecho administrativo, así como creando la dogmática propia necesaria para lograr su independencia y consolidación como un área autónoma de la disciplina jurídica. Al respecto, en este ejercicio de reflexión es posible ver cómo la figura aparte de estar diseñada por fuera (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30.  12
    La cuestión social en el arzobispo don Juan de Palafox y Mendoza (México, siglo XVII).Mauricio Beuchot - 1990 - Cuadernos Salmantinos de Filosofía 17:483-492.
  31. La cuestión social en el arzobispo don Juan de Palafox y Mendoza (México, siglo XVII).Mauricio Beuchot Puente - 1990 - Cuadernos Salmantinos de Filosofía 17:483-492.
  32.  23
    Hispanic Philosophy in the Age of Discovery (review).Iván Jaksic - 1998 - Journal of the History of Philosophy 36 (3):463-465.
    In lieu of an abstract, here is a brief excerpt of the content:Reviewed by:Hispanic Philosophy in the Age of Discovery ed. by Kevin WhiteIván JaksicKevin White, editor. Hispanic Philosophy in the Age of Discovery. Washington, DC: Catholic University of America Press, 1997. Pp. xv + 326. Cloth, $59.95.The quincentennial of what has been termed the “encounter” between Europeans and Indians in the New World in the late fifteenth century furnished the occasion for much denunciation of the evils inflicted by greedy (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  33.  21
    Entre naturaleza Y técnica: Una cuestión de tacto.Valentina Bulo Vargas - 2012 - Revista de filosofía (Chile) 68:55-64.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  34.  1
    Das Problem der Kolonialität des Geschlechts.Breny Mendoza - 2024 - Deutsche Zeitschrift für Philosophie 72 (1):67-82.
    In this article, Breny Mendoza examines and critically discusses María Lugones’ concept of the “coloniality of gender.” Lugones’ influential thesis asserts that the binarity of gender was introduced in the colonies as part of colonial rule and displaced previously predominant egalitarian systems of gender relations. As Mendoza outlines, this thesis has been challenged in recent years by Latin American and indigenous feminisms (such as the Argentinean anthropologist Rita Segato, and indigenous feminists from countries such as Bolivia, Guatemala, and (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  35.  8
    Filosofía, pedagogía, tecnología: investigaciones de epistemología de la pedagogia y filosofia de la educación.Germán Vargas Guillén - 2006 - Bogotá: San Pablo.
    CONTENIDO: Kant y la pedagogía - De la objetividad a la objetivación - De la tensión entre el investigador y el método - Interdisciplinariedad e investigación cualitativa en educación - Formación y subjetividad: epistemología, lenguaje y pedagogía - La pedagogía ante la tecnología como estructura del mundo de la vida - Alcances y limitaciones de la inteligencia artificial en pedagogía - A propósito de la informática en el mundo de la pedagogía y de la educación - La representación del conocimiento (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36.  68
    From Non-symbolic to Symbolic Proportions and Back: A Cuisenaire Rod Proportional Reasoning Intervention Enhances Continuous Proportional Reasoning Skills.Roberto A. Abreu-Mendoza, Linsah Coulanges, Kendell Ali, Arthur B. Powell & Miriam Rosenberg-Lee - 2021 - Frontiers in Psychology 12.
    The persistent educational challenges that fractions pose call for developing novel instructional methods to better prepare students for fraction learning. Here, we examined the effects of a 24-session, Cuisenaire rod intervention on a building block for symbolic fraction knowledge, continuous and discrete non-symbolic proportional reasoning, in children who have yet to receive fraction instruction. Participants were 34 second-graders who attended the intervention (intervention group) and 15 children who did not participate in any sessions (control group). As attendance at the intervention (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  37.  96
    Depersonalization: A selective impairment of self-awareness.Mauricio Sierra & Anthony S. David - 2011 - Consciousness and Cognition 20 (1):99-108.
    Depersonalization is characterised by a profound disruption of self-awareness mainly characterised by feelings of disembodiment and subjective emotional numbing.It has been proposed that depersonalization is caused by a fronto-limbic suppressive mechanism – presumably mediated via attention – which manifests subjectively as emotional numbing, and disables the process by which perception and cognition normally become emotionally coloured, giving rise to a subjective feeling of ‘unreality’.Our functional neuroimaging and psychophysiological studies support the above model and indicate that, compared with normal and clinical (...)
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   27 citations  
  38.  22
    From “Informed” to “Engaged” Consent: Risks and Obligations in Consent for Participation in a Health Data Repository.Elizabeth Bromley, Alexandra Mendoza-Graf, Sandra Berry, Camille Nebeker & Dmitry Khodyakov - 2020 - Journal of Law, Medicine and Ethics 48 (1):172-182.
    The development and use of large and dynamic health data repositories designed to support research pose challenges to traditional informed consent models. We used semi-structured interviewing to elicit diverse research stakeholders' views of a model of consent appropriate to participation in initiatives that entail collection, long-term storage, and undetermined future research use of multiple types of health data. We demonstrate that, when considering health data repositories, research stakeholders replace a concept of consent as informed with one in which consent is (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   5 citations  
  39. Science without Laws.Mauricio Suárez - 2002 - Mind 111 (441):111-114.
    1Department of Philosophy, University of Bristol, 9 Woodland Road, Bristol BS8 1TB, UKScience Without Laws Ronald Giere Chicago, IL University of Chicago Press 1999 x + 285 Hardback£17.50.
    Direct download (4 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   135 citations  
  40.  45
    Possible Worlds Semantics for Partial Meet Multiple Contraction.Maurício D. L. Reis & Eduardo Fermé - 2012 - Journal of Philosophical Logic 41 (1):7-28.
    In the logic of theory change, the standard model is AGM, proposed by Alchourrón et al. (J Symb Log 50:510–530, 1985 ). This paper focuses on the extension of AGM that accounts for contractions of a theory by a set of sentences instead of only by a single sentence. Hansson (Theoria 55:114–132, 1989 ), Fuhrmann and Hansson (J Logic Lang Inf 3:39–74, 1994 ) generalized Partial Meet Contraction to the case of contractions by (possibly non-singleton) sets of sentences. In this (...)
    Direct download (5 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   10 citations  
  41.  35
    Meeting report‐colloquia on high performance scientific computing 1996.Mauricio Vieira Kritz - 1997 - Complexity 2 (3):3-4.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  42.  8
    Vivir en estado de búsqueda. Las Antígonas modernas del desierto y el Río de la Plata.Cynthia Pamela Shuffer Mendoza - 2020 - Aisthesis 67:193-205.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43. Book Review: Unprincipled Virtue by Nomy Arpaly. [REVIEW]Manuel Vargas - 2003 - The Journal of Ethics 8 (2):201-204.
    Nomy Arpaly rejects the model of rationality used by most ethicists and action theorists. Both observation and psychology indicate that people act rationally without deliberation, and act irrationally with deliberation. By questioning the notion that our own minds are comprehensible to us--and therefore questioning much of the current work of action theorists and ethicists--Arpaly attempts to develop a more realistic conception of moral agency.
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   185 citations  
  44.  20
    The impact of late, non-balanced bilingualism on cognitive performance.Mariana Vega-Mendoza, Holly West, Antonella Sorace & Thomas H. Bak - 2015 - Cognition 137:40-46.
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   10 citations  
  45.  5
    Didactic and organizational requirements of Integrated Community Work to Medical Education.Alberto Bujardón Mendoza - 2018 - Humanidades Médicas 18 (3):521-531.
    RESUMEN El trabajo responde al desarrollo del Programa Nacional Formación Médica Integral Comunitaria, dada la necesidad de consolidar el proceso formativo desde las potencialidades que brinda el trabajo comunitario integrado. Se reflexionó desde el tratamiento teórico metodológico en aspectos epistemológicos del tema, sus relaciones, que desde la acción práctico transformadora puede y debe lograr la entrada en las áreas de residencias de colectivos humanos identificados ya por estilos y formas de vida, por costumbres y cultura autóctonas. El objetivo está dirigido (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  46.  10
    El Adulto Mayor y la Educación en valores en la actividad del Grupo de Trabajo Comunitario Integrado.Alberto Bujardón Mendoza & Mercedes Mayoral Olazábal - 2006 - Humanidades Médicas 6 (3):0-0.
  47.  13
    La educación en valores humanos: fundamento de las estrategias educativas.Alberto Bujardón Mendoza, Cándido R. Aguilar Díaz, Fermín Roca Morales, Blanca Seijo Echemendía & Doris María Prieto Ramírez - 2003 - Humanidades Médicas 3 (3):0-0.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  48.  13
    La orientación educativa, una necesidad para la educación en valores humanos.Alberto Bujardón Mendoza & María Elena Macías Llanes - 2006 - Humanidades Médicas 6 (2):0-0.
  49.  37
    O problema da causalidade: um desequilíbrio da crítica.Maurício Cardoso Keinert - 1999 - Cadernos de Filosofia Alemã 5.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  50. Psychopaths and moral knowledge.Manuel Vargas & Shaun Nichols - 2007 - Philosophy, Psychiatry, and Psychology 14 (2):157-162.
    Neil Levy (2007) argues that empirical data shows that psychopaths lack the moral knowledge required for moral responsibility. His account is intriguing, and it offers a promising way to think about the significance of psychopaths for work on moral responsibility. In what follows we focus on three lines of concern connected to Levy's account: his interpretation of the data, the scope of exculpation, and the significance of biological explanations for anti-social behavior.
    Direct download (6 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   15 citations  
1 — 50 / 986